החברה השיקה תכנית שנקראת "Amazon Shopper Panel", ומזמינה את המצטרפים להוריד אפליקצייה ייעודית, באמצעותה הם מצלמים אחת לשבוע קבלות מרכישות שביצעו מחוץ לאמזון, וגם נדרשים לענות על סקרים שונים, ובתמורה, אמזון תעניק להם הטבות שונות לרכישות עתידיות.
המטרה, מבחינת אמזון: ללמוד על דפוסי צרכנות שונים מחוץ לאקוסיסטם שלה (שם החברה שולטת בלשון המעטה ביכולות ניתוח הדאטה), במטרה לשפר את התאמות המלצות המוצרים אצלה. אך יש הערכות שהמטרה האמיתית היא דווקא לחזק את החיבור שלה מול מפרסמים, כדי לשכלל את מערך הפרסום הממומן.
אמזון משקיעה כבר שנים משאבים רבים בפיתוח ורטיקל הפרסום שלה, פעילות שצמחה בכ-44% ב-Q1 השנה וכבר הגיע להכנסות של כמעט 4 מיליארד דולר, ויש המעריכים שאמזון כבר על המסלול להפוך לשחקן משמעותי בתחום הפרסום הממומן עבור מוצרים ושירותים, הגיוני כשהאתר הוא ה-יעד המרכזי בחיפוש של צרכנים אודות מידע על מוצרים שונים.
מזכיר לי איור שמצאתי לפני מספר שנים של מגזין Wired בדיוק בנושא הזה:
מגמות, תובנות, מחשבות, מהלכים מעניינים מהארץ ומהעולם ועוד. טרי טרי בכל שבוע.
לינק לרישום