דיגיטל: ההבדל בין טוב לבין מצוין


 14.6.2020

 

תראו את הגרף המדהים הזה (ומתנצל מראש על האיכות): במהלך חודש בודד (אפריל), היקף הריטייל בארה"ב גדל מ-16% ל-27%, בעוד שבמשך עשור שלם עד משבר הקורונה, הקניות המקוונות עלו בכ-11% בלבד. מטורף.  והנה נתונים מדהימים נוספים:היקף הקניות באזמון צמחו ב-Q1 בכ-24%, זום הפכה לאפליקציית ה- Go To לשיחות וועידה, מה שעזר לה בצמיחה מטורפת מ-10 מיליון משתמשים לכ-300 מיליון תוך 4 חודשים בלבד. המרוץ לדיגיטציה של ארגונים רבים תרם דרמטית גם לפעילות הענן של מיקרוסופט (Azure): צמיחה של כ- 775% תוך חודשים ספורים).
 

הדיון סביב נושא הדיגיטציה המואצת בתקופת הקורונה, כן או לא, ממשיך להתקיים, הטענה שלי היא שללא ספק יותר ארגונים ועסקים מבינים היום הרבה יותר טוב את מה שאולי חלקם פספסו בעבר: הצורך בהשקעה ביצירת תשתית טכנולוגית שתאפשר טרנספורמציה עסקית בעזרת כלים דיגיטליים.

 

קחו למשל את השימוש באפליקציות פיננסיות והשינוי בתקופה הנוכחית. אפליקציות, בעיקר של בנקים, הן ממש לא דבר חדש, אחוז גדול מהאוכלוסיה פה בארץ משתמש באפליקציית חשבון העו"ש, ומבצע פעולות בסיסיות כבר שנים. אבל קחו למשל את השוק בבריטניה: בין ה-14.3 ל-14.4כ-200,000 איש הורידו בכל יוםאת האפליקציה של הבנק שלהם, וזאת כדי להתגבר על מגבלות הסגר והצורך לנהל את הפיננסים האישיים.

 

בסה"כ, מדובר בכ-6 מיליון אזרחים בריטיים (כ-12% מהאוכלוסיה) "הומרו" לצרכנות פיננסית דיגיטלית, בעקבות המציאות שהשתנתה. מדהים, יותר טוב מכל קמפיין. 

 

במילים אחרות, כולנו חווים קפיצה משמעותית בהיקף הצריכה הדיגיטלית של מגוון שירותים: הזמנות וקניות דיגיטליות, עבודה מרחוק, פגישות ותקשורת דיגיטלית, צריכת מידע, תרבות ואמנות באופן דיגיטלי, שירותים פיננסיים בדיגיטל ועוד ועוד.אבל, בנקודה הזו חשוב לי להזכיר: כמו המשפט הידוע בתחום ה-UX: "אתם לא הלקוח", כך גם יכול להיות שאתם כבר רגילים למגוון שירותים וחיים דיגיטליים, אבל יש לא מעט אנשים שהעולם הדיגיטלי חדש עבורם, ובעקבות המשבר גילו עולם חדש ויעיל יותר, וסביר שברוב המקרים, הדיגיטל ימשיך להיות ההעדפה הראשונה שלהם. 

 

ואם נעבור לצד העסקי, יש ארגונים שהכינו עצמם מראש עם תשתית טכנולוגית ודיגיטלית מתאימה כדי להתמודד טוב יותר את המציאות הנוכחית, אבל במקביל, ממש כמו צרכנים פרטיים שעד עכשיו פשוט "לא מתחברים" לשירותים הדיגיטליים השונים, לא השכילו להשקיע את המשאבים ובניית האסטרטגיה בדיגיטציה, מה שממקם אותם בנקודה בעייתית לאור האתגרים הרבים כיום.

 

ויש המון (ה-מ-ו-ן) ארגונים גדולים, עסקים בינוניים וקטנים שעדיין לא שם ואפילו רחוקים ממציאות דיגיטלית, וכעת הם צריכים להתמודד עם הפער הזה. ותחשבו על זה...



הסיכום השבועי שלי, אצלכם במייל!

                                         מגמות, תובנות, מחשבות, מהלכים מעניינים מהארץ ומהעולם ועוד. טרי טרי בכל שבוע. 

Guts & Glory 2020