עידן מהפכת הפלטפורמות

29/10/2020

תובנות מספר מעולה, שבמשך תקופה ארוכה תכננתי להגיע ולקרוא אותו, וכעת החלטתי שאני פשוט צולל לתוכו למרות עומס תכנים שמעסיק אותי. הספר מנתח לעומק את עידן הפלטפורמות הדיגיטליות, מושג שקיבל  וממשיך לקבל משמעות ייחודית בעולם שבו לא רק קטגוריות עסקיות משתנות ומתעצבות מחדש חדשות לבקרים, אלא כלכלות שלמות, בעיקר בזכות מאפיינים ייחודיים של אותו מודל עסקי של הפלטפורמות השונות. 
לפוסט המלא >

המפגש בין גאוגרפיה לגאומטריה

24/10/2020

אני עוקב כבר שנים אחרי העשייה המדהימה של גארי הוסטוויט (Gary Hustwit), במאי ויוצר סרטים דוקומנטריים בעולמות העיצוב (Helvetica, Objectified, Rams). לכן שמחתי לגלות בדיוור האחרון שלו הזמנה לצפייה ב-"The map"', דוקומנטרי חדש וקצר המתעד את העבודה המדהימה שעשו בסוכנות הדיגיטל המשובחת Work&Co בניו-יורק, עם עיצוב ופיתוח המפה החדשה של הרכבת התחתית בעיר (MTA).
לפוסט המלא >

הערך שבכישלון
22/10/2020

משלב גן הילדים דרך בית הספר ועד חיינו הבוגרים, אנחנו מחוברתים סביב התפיסה שכישלון זה דבר רע שיש להימנע ממנו בכל מחיר. מדובר במטען כבד שמלווה אותנו לאורך כל חיינו ומשפיע על תפיסת עולמנו גם כמבוגרים בחיינו האישיים וכמובן שגם במקצועיים. אבל אם חושבים על זה, למה בעצם? וכיצד זה משפיע (לרעה) על יכולת החדשנות והיצירתיות בארגונים? 
לפוסט המלא >

אמזון תשלם ללקוחות תמורת הדאטה שלהם

21/10/2020

החברה השיקה תכנית שנקראת "Amazon Shopper Panel", ומזמינה את המצטרפים להוריד אפליקצייה ייעודית, באמצעותה הם מצלמים אחת לשבוע קבלות מרכישות שביצעו מחוץ לאמזון, וגם נדרשים לענות על סקרים שונים, ובתמורה, אמזון תעניק להם הטבות שונות לרכישות עתידיות.  
לפוסט המלא >

תובנות מהצפייה ב-"אמילי בפריז"
17/10/2020

כנראה שזו יותר מסדרה, אלא תופעה חברתית תרבותית. הסדרה הזו זכתה בהמון "באזזז" בתוך ומחוץ לרשת. חוות דעת מגוונות לגבי איכותה, ויש לא מעט שטוענים שעצם הביקורת היא התנשאות וחוסר יכולת להנות מתוכן משודר כליל וכייפי. על זה נאמר "על טעם ועל ריח", ובכל זאת, אלו ה-"2 סנס" שלי על הסדרה. 
לפוסט המלא >

מה חשוב יותר? עובדים טובים או רעיונות טובים?
15/10/2020

לאחרונה יצא לי קצת לחשוב על המושג: "שחקני נשמה". מכירים את זה? בכל ארגון יש את אלו שמייחסים להם את התואר הזה, כשהכוונה היא כמובן עובדים שנותנים מעצמם, מתאמצים, מגדילים ראש, ואפילו מקריבים מעצמם. אבל מה זה אומר בעצם? ששאר העובדים הם לא? הם לא משקיעים יותר? או במילים אחרות: עושים בדיוק ורק את מה שהם אמורים לעשות....?
לפוסט המלא >

כיצד לטפח ארגון שמעודד יצירתיות? הסיפור של פיקסאר
13/10/2020

פיקסאר התחילה את דרכה כחברה טכנולוגיה בכלל, שניסתה לייצר תוכנה ללקוחות שונים ורק בהמשך נעזרה באותה תוכנה שפיתחה כדי לייצר בעצמה תכנים וסרטים. מאז הקמתה, פיקסאר תמיד נחשבה כפורצת דרך וחדשנית, עם עשרות סרטי קולנוע וכ-17 זכיות באוסקר. אבל מה הוביל אותה להפוך לארגון יצירתי שכזה? מה מאפיין את התרבות הארגונית שלה ומה אפשר וכדאי ללמוד ממנה? 
לפוסט המלא >

המלצות לתכנים לתקופת הסגר
25/9/2020

אז כולנו בתוך הסגר ורגע לפני השקט המסורתי של יום כיפור, ריכזתי פה עבורכם כמה המלצות לתכנים שנחשפתי אליהם השבוע וששווה לדעתי להכיר. 
לפוסט המלא >

מרחבי הרשת
20/9/2020

מקבץ תמונות ודברים מעניינים שמצאתי משיטוטים ברחבי הרשת. 
לפוסט המלא >

ההבדל בין דאטה לבין אינפורמציה
20/8/2020

רציתי לשתף בנקודה שלא שמים עליה מספיק דגש לדעתי: ערך אמיתי שנוצר מדאטה. אין כמעט ארגון כיום שלא אוסף דאטה, מנתח אותו ומשתמש בו בצורה כזו או אחרת. אבל, יש הבדל גדול בין איסוף דאטה לבין תפיסה שגם עושה איתו משהו משמעותי.

לפוסט המלא >

מה זה Embedded Finance?
6/8/2020

יש הטוענים שחברות שיאמצו את התפיסה יצליחו להתאים בצורה אפקטיבית יותר שירותים, מוצרים וערך פיננסי-צרכני ללקוחות, בסיכון מופחת ובעלויות הרכשת לקוח נמוכות יותר. הערך המרכזי של התפיסה היא: שילוב הערך הפיננסי ישירות בתוך מסע הלקוח, פוגש אותו בדיוק במקום ובזמן הנכון שבו זה הכי רלוונטי עבורו.

לפוסט המלא >

לא עברנו את כל זה כדי לחזור למצב הקודם
25/6/2020

כמו רבים מכם, היו לי לא מעט שיחות עם אנשים סביבי בתקופה האחרונה לגבי שינוי, ואיך ה"מצב" (ביטוי מעצבן, לא?) משפיע על ארגונים. האם דברים ישתנו? האם יאמצו תהליכי עבודה חדשים? האם מנהלים יפנימו שאפשר אחרת (בקטע טוב כמובן). הדעות חלוקות.

לפוסט המלא >

האם כדאי למותג לעזוב את אמזון? Brand Affinity חזור למצב הקודם
18/6/2020

קראתי השבוע מאמר מרתק על הכוח של אמזון, כשם קוד לכל פלטפורמה רחבה ש"מארחת" נוכחות של מותגים אחרים, ובמקרה של אמזון הדיון מדבר על מסחר מקווון, בניית קשר אמוציונלי מתמשך עם לקוחות ועל הקו הדק בין נוחות וחווית לקוח לבין חיבור רגשתי אמיתי למותג. חילצתי מתוך המאמר את התמה המרכזית, למרות שכתמיד אני ממליץ לקרוא את המאמר המלא.

לפוסט המלא >

דיגיטל: ההבדל בין טוב לבין מצוין
4/6/2020

הדיון סביב נושא הדיגיטציה המואצת בתקופת הקורונה, כן או לא, ממשיך להתקיים, הטענה שלי היא שללא ספק יותר ארגונים ועסקים מבינים היום הרבה יותר טוב את מה שאולי חלקם פספסו בעבר: הצורך בהשקעה ביצירת תשתית טכנולוגית שתאפשר טרנספורמציה עסקית בעזרת כלים דיגיטליים.

לפוסט המלא >

איך האפליקציות האלו גייסו את הלקוחות הראשונים?
28/5/2020

פייסבוק הודיעה השבוע שהיא ממתגת מחדש את שירות התשלומים והעברת הכספים הדיגיטלי שלה (לשעבר קליברה), שתושק כאפליקציה תחת המותג "נובי". נובי תאפשר לכל משתמשי פייסבוק וחברות/שירותי הבת שלה (פייסבוק, מסנג'ר, אינסטגרם, וואטסאפ) לבצע העברת כספים ישירות דרך השירות, כשכל משתמש יוכל לטעון את הארנק הדיגיטלי שלו במטבע המקומי, ואז הסכום מומר למטבע הדיגיטלי של פייסבוק - ליברה. 

לפוסט המלא >

הסיכום השבועי שלי, אצלכם במייל!

מגמות, תובנות, מחשבות, מהלכים מעניינים מהארץ ומהעולם ועוד. טרי טרי בכל שבוע. 
רוצים גם? להרשמה