ועכשיו מה? / תובנות מדו"ח הטרנדים של The Future Laboratory




14/1/2021


אני עוקב כבר מספר שנים אחרי סוכנות חיזוי טרנדים (איך באנגלית זה תמיד נשמע טוב יותר?) בריטית שנקראת The Future Laboratory. הם מתמחים בזיהוי וחיזוי טרנדים עסקיים וצרכניים במניפה עשירה של תחומים, עם התמקדות ספציפית בחיזוי התנהגות צרכנים. 

עם תחילת 2021 ואחרי שנה שתיכנס לספרי ההיסטוריה, הם השיקו דו"ח טרנדים חדש וטרי שנקרא Future Forecast, שמפרק ל"ביסים" את התובנות שהם ליקטו במסגרת המחקר. אז אחרי שרכשתי את הדו"ח (סרט של שעה + הדו"ח עצמו), התחלתי לגבש את התמה המרכזית שלדעתי משותפת לרוב המגמות בדו"ח: התכנסות

וזה די הגיוני עם כל מה שעברנו עד עכשיו: אי אפשר לטייל, אי אפשר להיפגש, לא ניתן לקיים אירועים מרובי משתתפים, ומוסדות אירוח מוגבלות ביכולת להכיל אנשים, אם בכלל. אבל מה שמעניין הוא שהמילה הזו מקבל ביטוי צרכני ועסקי בורטיקלים רבים, החל מצרכנות בסיסית ויום יומית מהסופר, דרך תחום הקולינריה ובילויים, ועד אחד מהענפים שספג את המכה הקשה ביותר: תיירות. 

כמה דוגמאות מעניינות, ואני אומר מראש, רובן מאוד מקומיות וספציפיות אבל אפשר לקחת את זה להרבה תחומים אצל כל אחת ואחד מאיתנו:


מסעדת נומה, אחת מהמסעדות המפורסמות ביותר בעולם בחרה שלא לסגור את שעריה, מתוך הבנה שהיא חייבת להמשיך לפעול כחלק מהקהילה המקומית שהיא חלק מהותי ממנה. בדומה להרבה מסעדות אחרות ברחבי העולם וכמובן שגם פה בארץ, נומה בחרה להתאים עצמה למציאות החדשה והפכה עצמה בקיץ האחרון לבר יין חיצוני בשילוב המבורגרים סופר איכותיים, וכך באויר הפתוח אפשר להנות מאוכל טעים, יין איכותי ומפגשים חברתיים תוך שמירה על ריחוק חברתי. איזה כיף למי שגר בסביבת המסעדה...לינק. וממליץ להציץ גם בפרופיל האינסטגרם (על אחריותכם בלבד). 


- דוגמה מעניינת נוספת היא של מסעדת Mediamatic באמסטרדם: הרצון של אנשים להמשיך ולחיות, להנות מחוויות כמו שתחום הקולינריה מציע חזק ממגבלות המצב ורק מעודד יצירתיות של אנשים בתחום. המסעדה מציעה אירוח בחדרים פרטיים שהם למעשה חממות קטנות. בכך המסעדה יכולה להמשיך ולפעול ובמקביל האורחים שומרים על ריחוק חברתי המשולב עם חוויה חברתית אמיתית.




מותג הקוסמטיקה Milk Makeup שמכוון בעיקר לבנות צעירות (דור ה-Z), חיפש דרך לתקשר עם קהל היעד שלה, שנמצא בנתק פיזי וחברתי ומחפש דרכים להירגעות ושלווה. היא זיהתה וחברה לטרנד סופר פופולארי של ASMR למי שלא מכיר מדובר בסרטונים שבהם מקליטים רעשים/קולות שנוצרים בעזרת כלים שונים במטרה לייצור גירוי חושי (הרשת מוצפת בכאלו...). מילק השיקו סדרת סרטונים כאלו בטיקטוק במטרה לייצר מעורבות עם הקהל של המותג במקום שבו הם נמצאים וצורכים תוכן. לינק.


בזמן שמסעדות רבות לא יכולות להרשות לעצמן לייצר חדרים פרטיים, ובמקביל למיליוני אנשים ברחבי העולם שהעלו את היקף ההזמנות של מנות הביתה, חברת משלוחי המסעדות Door Dash ייצרה מסכות AR בנאפצ'אט כדי לאפשר ללקוחות לשתף בחווית ההזמנה וההנאה מהמנות עם המעגלים החברתיים שלהם. לינק.





חולמים לטוס ולטייל, ואיך זה קשור למרק ורוד? דוגמה אחרונה להפעם, היא קמפיין סופר יצירתי של חברת התעופה של ליתואניה. למרות שכרגע אין טיסות ותיירים, הם בחרו לנצל את הרצון המתחזק של אנשים לאסקפיזם בדמות תיירות ובחרה לספר על התרבות, הנופים והיופי שיש למדינה להציע לתיירים עתידיים דרך צבעים. אתם פשוט חייבים לצפות בסרטון המצורף, וכל מילה נוספת מיותרת. לינק.


 

 

הסיכום השבועי שלי, אצלכם במייל!
    מגמות, תובנות, מחשבות, מהלכים מעניינים מהארץ ומהעולם ועוד. טרי טרי בכל שבוע. 
לינק לרישום